MELAYU BOLEH

Forum melayu boleh. Forum melayu. Untuk bertukar prndapat dan berkongsi segalanya dengan rakan-rakan melayu.
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterLog in


PENDAPATAN PERCUMA

Navigation
 Blog MB
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)

Go down 
AuthorMessage
~.:B@!y!n@h:.~
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 936
Age : 25
Location : Dekat Depan Komputer, Dalam Bangunan, Dalam Bandar Bintulu, Di Sarawak, Di Malaysia & Di Planet Bumi
Points : 1459
Registration date : 2008-11-12

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   Sat Nov 22, 2008 9:12 pm

Spoiler:
 

HATI saya mula rungsing. Mayat yang sedang saya mandikan menyebabkan bulu roma saya tegak, seram, seluruh badan berasa hangat serta tidak tenteram.

Bukanlah keadaan mayat yang cuma separuh sahaja itu yang sebabkan saya rasa seram, tapi ada sesuatu yang lain yang saya rasakan ada bersama-sama kami, yang mengganggu kami. Keadaan mayat tersebut memang mengerikan sebab cuma bahagian pinggang kebawah saja yang saya dan kawan-kawan saya uruskan. Mayat yang dalam lingkungan umur 30-an itu dijumpai terapung di dalam laut selepas beberapa hari dicampak ke situ. Baunya memang busuk.

Walaupun demikian sekali rupa mayat tersebut, namun ia tidak menyeramkan saya. Sudah bermacam-macam mayat yang pernah saya uruskan yang lebih dahsyat dan lebih ngeri daripada itu. Tapi mayat yang ini lain macam sedikit.

Semasa memandikan jenazah itu bulu roma saya terus tegak. Tapi saya uruskan juga sambil membaca ayat-ayat suci al-Quran, khususnya ayat kursi, terus saya baca. Berdasarkan pengalaman lepas-lepas, jika begitu perasaan yang saya alami, maknanya jenazah yang saya uruskan bukanlah dari kalangan mereka yang dicintai Allah.

Apabila sudah selesai menguruskannya, kami hantar jenazah tersebut ke kawasan perkuburan.

"Encik, jangan kebumikan dulu jenazah ini, sehingga saya datang ke sini semula," pesan saya kepada penggali kubur. Saya tidak dapat turut serta kerana saya perlu menghantar dahulu juruurus jenazah wanita yang dipanggil satu jenazah.

"Insya-Allah," jawab penggali kubur tersebut. Saya tinggalkan dia tanpa memberitahu kepadanya bahawa mayat tersebut bermasalah. Bagi saya ini perkara aib, tak perlulah saya jelaskan kepadanya.

Selepas menghantar juruurus jenazah wanita, saya balik ke kawasan perkuburan tersebut. Hajatnya untuk sama-sama mengebumikan jenazah berkenaan, namun apaliba tiba di kuburnya, saya tengok ia sudah dikebumikan.

"Tak apalah ustaz. Saya dah kebumikan. Dah selesai," kata penggali kubur tersebut.

"Alhamdulillah. Tak apalah, saya balik dulu."

Namun apabila masuk sahaja ke dalam kereta, saya rasa seperti ada sesuatu yang mengekori. Seolah-olahnya mayat itu ada dalam kereta untuk mengikut saya pulang ke rumah. Perasaan seram kembali semula. Dengan serba sedikit ilmu yang saya tahu, saya cuba halau ‘benda’ itu. Namun saya tahu saya gagal dan ia mengekori hingga ke rumah kerana pada malam itu saya berperang dengannya.

Kira-kira pukul 11 malam, ketika kami sekeluarga hendak tidur, saya mula rasa lain macam. Isteri dan anak saya juga gelisah seperti ada sesuatu yang menggangguperasaan mereka. Perasaan seram kembali datang. Bulu roma saya meremang.

Satu demi satu ayat saya baca dan kemudian hembuskan hingga syaitan itu pergi meninggalkan saya. Biasanya saya gunakan surah al-Fatihah, tiga Qul, ayat Qursi, amanarrasul dan satu ayat lain yang terakhir. Alhamdulillah saya berjaya, tapi tidak lama kemudian, gangguan itu datang kembali. Sekali lagi saya bacakan ayat-ayat tertentu dan hembuskan ke arahnya. Untuk sementara waktu, ia lari meninggalkan saya.

Rupa-rupanya gangguan itu cumalah permulaan. Semakin larut malam, tindakannya semakin agresif. Apabila saya mula hendak melelapkan mata, ia kembali semula dan mencucuk tubuh saya. Saya tersentak dan tidak jadi tidur. Saya lihat sekeliling, tapi tiada apa yang saya nampak kecuali gelap. Saya baca ayat-ayat tertentu dan gangguan itu berhenti seketika.

Memikirkan gangguan itu sudah berakhir, saya cuba melelapkan mata. Namun apabila saya hampir terlena, ia datang semula dan mencucuk pusat saya. Sekali lagi tersentak. Begitulah yang berlaku seterusnya. Punggung dan badan saya dicucuk apabila hendak melelapkan mata. Setelah hampir sejam diganggu, akhirnya gangguan itu terus berhenti. Saya tidur tanpa sebarang gangguan lagi.

Alhamdulillah, itulah sekali saya diganggu oleh syaitan daripada mayat berkenaan.

Telahan saya bahawa gangguan tersebut berpunca daripada mayat yang saya uruskan pada siang harinya memang berasas. Sebabnya ialah tidak berapa lama kemudian saya mendapat berita bahawa penggali kubur itu telah sakit selama sebulan. Sejak mengebumikan mayat tersebut, hidup penggali kubur itu mula tidak tenteram kerana diekori oleh ‘mayat’ berkenaan. Apabila dia masuk saja ke pejabat, dilihatnya mayat itu berada di dalam pejabatnya. Apabila dia masuk bilik mandi, di situ juga ada mayat.

Pendeknya ke mana sahaja dia pergi, di bilik tidur, di ruang tamu, di bawah pokok atau di mana sekalipun, pasti dia akan ternampak mayat itu. Akibatnya dia sakit selama sebulan dan meracau yang bukan-bukan. Selepas puas berubat, akhirnya dia sembuh seperti sedia kala.

Mungkin ada yang mengatakan cerita saya ini karut, atau sengaja direka, tapi percayalah, ia memang benar-benar terjadi. Bagaimanapun, alhamdulillah, kejadian itu memberi iktibar yang besar kepada saya.

Dari segi syarak, gangguan yang kami alami itu dilakukan oleh iblis menyerupai mayat untuk menakutkan kita supaya kita berhenti daripada menguruskan jenazah. Gangguan seperti ini jangan dilayan kerana menguruskan jenazah adalah ibadah.

Saya yakin gangguan yang kami lalui berpunca daripada ilmu hitam yang diamalkan oleh lelaki tersebut. Menurut pendapat sesetengah orang, gangguan seperti itu berlaku kerana lelaki berkenaan membela jin dan syaitan untuk dijadikan khadam melindunginya.

Bagi yang menuntut ilmu kebal, salah satu cara untuk membunuhnya ialah dengan membuang separuh mayatnya ke dalam sungai atau laut dan separuh lagi dibuang di darat. Itulah syaratnya kerana kalau kedua-dua bahagian tubuh itu dibuang di darat, atau kedua-duanya dibuang ke dalam air, ia akan bercantum dan mayat tersebut akan hidup semula. Itulah cerita yang saya dengar, betul atau tidak. Wallahua'lam.

Nasihat saya, janganlah dituntut ilmu yang bukan-bukan, yang bersahabat dengan syaitan. Dalam syarak, apa ilmu kita tuntut pun kita tak boleh kebal. Malah nabi yang hafaz al-Quran, rasul, tapi dia juga cedera semasa perang. Sebenarnya kita bukannya kebal, tapi dilindungi oleh jin.

Ingatlah, jika kita berkehendakkan sesuatu, bermohonlah kepada Allah. Janganlah salah guna ayat al-Quran. Dan apabila berdoa, jangan berwasilahkan kepada yang lain daripada nabi.



Cerita asal : Ustaz Haron Ibrahim
Back to top Go down
View user profile http://puteribaiyinah.spaces.live.com/
arrayyanm
Forumer Fanatik
Forumer Fanatik
avatar

Number of posts : 145
Age : 41
Points : 0
Registration date : 2008-11-18

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   Thu Nov 27, 2008 8:41 am

xlama dulu ada masuk berita mgenai mayat yg dijumpai separuh2 kat terengganu.. mengemparkan.. satu dijumpai bhgian bawah pusat sampi ke kaki.. selepas bbrpa hari bghagian atas mayt dijumpai... ai nya byk kali berlaku kat ganu dijumpai di tepi pantai..ada mgatakan kelasi kapal bergaduh...xtaulaaa
Back to top Go down
View user profile http://www.yahoo.com/
adiez82
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 505
Age : 35
Location : Johor Bahru (Plaza Angsana)
Points : 769
Registration date : 2008-11-18

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   Thu Nov 27, 2008 5:44 pm

sunguh seram
huhuhuhuuhuhuhuu
Back to top Go down
View user profile http://www.ascentouch.com.my
Babunlaut
Forumer
Forumer
avatar

Number of posts : 46
Age : 28
Points : 0
Registration date : 2008-12-09

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   Tue Dec 09, 2008 7:26 pm

dasyat.... jgn duk belajar la ilmu pelik2 nih... clown
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/babunlaut
anapinky
Ahli Baru
Ahli Baru


Number of posts : 10
Age : 33
Points : 20
Registration date : 2009-03-15

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   Tue Mar 17, 2009 8:15 pm

seram nye citer ni...tp rasenya mcm pernah baca la... Rolling Eyes
Back to top Go down
View user profile http://infoniagabiz.webs.com/index.htm
kak zie
Moderator
Moderator
avatar

Number of posts : 1205
Age : 41
Points : 1556
Registration date : 2009-02-01

Karaktor
Experience:
0/500  (0/500)

PostSubject: Re: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   Sat Apr 11, 2009 10:08 am

teringat kak zie time keje.....kak zie terpengang 'seseorg'...ingat kawan kawan kak zie...sempat bual lagi dgn dia,pastu g pantry....tengok dia tengah minum air!!!....terkejut kejap hamba,tak terkata...tanya dia dah berapa lama kat pantry ni? dia ckp 20min yg lalu.....aduh!!! dengan sape aku borak tadi....
ini hanya salah satu citer yg kak zie pernah alami....ada banyak lagi!!
Back to top Go down
View user profile
kakidrum
Ahli Baru
Ahli Baru
avatar

Number of posts : 18
Age : 36
Points : 28
Registration date : 2010-04-27

PostSubject: Re: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   Sun May 02, 2010 4:48 pm

boleh dicerpenkan atau difilemkan citer nih... Very Happy


>>Nak Tau Tips Percuma untuk mempelajari vokal? Klik link dibawah:


>>Menambah pendaftaran dirumah?
-layari : www.330hyper.com

-untuk pendaftaran sila klik: http://www.330hyper.com/hyprosms/?rId=145063
Back to top Go down
View user profile http://pablohoney55@yahoo.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)   

Back to top Go down
 
Diganggu Syaitan (untuk orang yang lemah semangat, baik jangan baca)
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ikan-ikan yang cocok untuk Aquascape
» Cara Merawat Ikan Arwana Media Akuarium
» Prosedur Penanaman Kelapa Sawit yang Baik dan Benar
» Perlengkapan yang dibutuhkan aquarium laut
» Jenis-jenis Ikan Predator yang biasa dipelihara

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MELAYU BOLEH :: Dunia Ilmu :: Karya Melayu Boleh :: Cerita Misteri-
Jump to: